BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

My Little Prince

16 May 2010

Naufal kena keracunan makanan..

Slm semo..
Mama nak cite psl mlm semlm.. Adik kena muntah2 teruk, dr kul 8 lebih sampai kul 12 x berenti2 muntah..
Kesian mama tgk adik, dah lembik sgt badannye, sampai dah x de tenaga..



Semlm ptg sebelum blk umah tok mak, papa belikan adik nasi ayam..
sebbnye dr pg sampai ke ptg adik x mkn2 nasi..
Bl dah kul 8 baru adik ngadu ngan tok mak yg adik lapo..
Tok mak suapkan adik mkn nasi ayam yg papa belikn tu..

Habis mkn adik minum susu.. Start adik minum susu tu lah adik muntah x henti2..
Sedih mama tgk adik.. Sampaikn adik nak tido pun x boleh..
br nak tido, adik termuntah lg..
sampai dah x de ape2 yg adik nak kuarkn dr perut dia..
kul 12 papa blk dr keje, papa cadangkn bwk adik ke klinik 24 jam..
Mase dlm kete adik still lg muntah, x sampai hati tul mama tgk adik..

Puas papa round, x de klinik 24 jam.. Last2 papa suggestkn bwk adik ke HSA..
Masuk bahagian kecemasan..
Doktor cek perut adik, sah memg adik kena keracunan..
Doktor bg ubat dan doktor cdgkn supaya beri adik mkn sedikit2 dulu..
sebb perut adik msh x leh terima makanan berat..
Dan doktor pesan, kalau esok (rini) msh muntah, bwk semula ke sepital..

Blk sepital terus nak tido ngan tok mak & atok..
x nak tido ngan mama & papa lgsg..
Alhamdulillah, pg ni adik bgn awal..
Subuh2 dah bgn..
Adik dah bertambah sihat.. dah boleh berbual ngan atok..
Kejut atok ngan tok mak dia sembhyg subuh..
Lega sikit hati mama..
Harap2 x kan berulang lg perkara semlm..

0 comments: